onsdag 11 februari 2009

CurWay på Second Sweden




Hej Allihop! Tänkte att nu är det nog dags för ett första inlägg om CurWay här på Second Sweden. CurWay Creations har en liten affär i Second Sweden och även om jag brukar kunna få små ryck och göra saker som luciamarknader, isteatrar och allehanda bus, så handlar CurWay först och främst om inredningsdesign och möbler.

Redan från första stund i SL så var jag nyfiken på det här med "Content creation" i Second Life och det dröjde inte så länge innan jag började bygga. Den direkta feedbacken man får när man bygger och designar för virtuella världar är väldigt stimulerande och innan jag visste ordet av så hade CurWay bildats. Idag har CurWay sin "main store" på simmen Bellatrix, butik i Second Sweden och på två andra ställen samt några återförsäljare.



Att designa kök är nog det som ligger mig varmast om hjärtat just för tillfället och sist ut i raden av kök är "CurWay Pedro". Pedro är ett kök för de lite mer trångbodda avatarerna i Second Life. Trots sina blygasamma 22 primmar så bjuder Pedro på en hel del överraskningar i form av primmade ljus och sk "baked lights" som går att tända och släcka med en knapp. Öppningsbar friliggande frys/kyl, modifieringsbar fläkt samt att hela köket kommer i en sk "rez box" som gör det enkelt att rezza och installera. Köket kommer dessutom med ett uppdateringsscript som laddar ner eventuella uppdateringar som släpps. Rezza CurWay-kartongen på backen och lådan tar automatiskt ner eventuella uppdateringar.

Varianten "CurWay Pedro Terracotta" gå att se i affären i Second Sweden så kom förbi och ta en titt.

Inget kök är väl komplett utan ett middagsbord och om jag får rekommendera något som passar bra så hade jag nog valt köksbordet "CurWay Charles Black Beech" som är ett köksbord i lite modernare snitt gjort utav samma bokträ som Pedro-köket.




SLurl till affären i Second Sweden: http://slurl.com/secondlife/Second%20Sweden/161/143/26
SLurl till CurWay Mainstore: http://slurl.com/secondlife/Bellatrix/128/106/28/

1 kommentar: