måndag 25 maj 2009

Nu går flyttlasset till Malmö!


Nu går flyttlasset till Malmö!

Som ni har märkt så har redan [EARTH] och Playa De Suecia flyttats till Malmö och igår så spelade Wildstar Writer på Sommarscenen i Malmö i Annabellas regi. Lördagens invigning av [EARTH] var mycket lyckat såväl som Playa De Suecia i Lördags.

För att kunna fokusera all vår tid och kraft på Malmö så kommer Second Sweden att försvinna. Grethe Linde projektledare upplåter yta så att vi kan fortsätta med de events som vi har haft. Detta i kombination med att vi kommer att ha byggkurser i Malmö Sandbox och evenemang i Malmös regi kommer göra att Malmö kommer att bli en riktigt bra samlingpunkt för oss svenskar i Second life.


Den här veckan kommer vi att packa ihop Second Sweden. Fredag den 29 Maj blir sista dagen som vi har kvar öarna. De som hyr hus eller shop får tillbaka det som de har betalt för återstående tid av sin hyra.

Annabella kommer att ha en avskedsspelning på Onsdag med Pianoman och Wildstart Writer så ta chansen och kom till Second Swedens park kl 21.00 på Onsdag!

Nästa vecka så kommer Annabella att fortsätta sina spelningar på Sommarscenen i Malmö.

På Fredag så kommer det att bli en inflyttningsfest i Malmö som det kommer mer information om i veckan!

Om det är någon som har frågor så går det bra att skicka ett IM till mig så ska jag försöka svara på frågor.

Med vänliga hälsningar

Ui Beam

19 kommentarer:

  1. Jag skulle vilja vara lojal och tycka att det här är en bra idé. Men jag kan inte det. Detta är ett stort misstag, jag har sett det hända förr.

    När sist Second Sweden byggdes om så var det början på en djup depression. Nu är det ännu värre, lägga ner Second Sweden som är sådant väletablerat varumärke, och precis när det blommat upp igen och blivit jättebra.

    Jag vet inte bakgrunden till detta beslut, förmodligen är det ekonomiskt. Om det inte är ekonomiskt och nån sorts taktisk sak, jag då kan jag säga att det är inget smart "move".

    Det här skär ett djupt sår i min själ. Second Sweden och särskilt skärgården är det sista stället som ser ut som det gjorde när jag började med SL för två år sedan, gillar inte att förlora det.

    hälsningar från en jätteledsen Wizanna Hax.

    SvaraRadera
  2. Instämmer med Wizanna. Apmel är en av de som haft fritidshus längst i skärgården.

    Gamla stan är dessutom numera den bästa stadsmiljö som finns i SL enligt min ringa mening...

    ALLA har fått notecard om detta skriver Tina i sin blogg... Apmel tillhör tydligen inte alla.

    SvaraRadera
  3. Usch så gräsligt!!! :(( Jag blir vräkt med såhär kort varsel!! Man kunde fått lite mer tid att planera på..... jag har inte fått notecard tyvärr. Jag är ändå hyresgäst. Jag tror detta är ett misstag. Håller med Wiz och Apmel där. Skärgården med bodarna är en sån genuin miljö.... och stan med alla butikerna. Malmö är ok o jag håller tummarna för det, men SS simmarna är så VACKRA...
    *gråter*

    SvaraRadera
  4. Chockad, skakad, rörd... alla känslor på en gång!
    Uppryckt med rötterna, mitt i min personliga utveckling.

    Hela min Second Life-upplevelse har kretsat runt Second Sweden och folket som levde sina andra liv där... folket som nu troligen kommer att spridas för vinden, letandes nya "hem", folk som man kommer att tappa kontakten med.
    Det har hänt tidigare, och det gör lika ont varje gång.

    Så gott som hela min fritid i RL har kretsat runt min upplevelse i Second Sweden.
    Allt jag gör, allt jag tänker...

    Den 31 maj skulle jag ha firat 2 år i SL, varav jag hela tiden varit Second Sweden trogen. Nu finns inget att fira, inget jag vill fira.
    Det känns som ett tomrum växer i mej, jag hade inget annat, nu har jag inget.

    Förlåt Ui, du har säkert gjort ett bra jobb med de resurser du haft till förfogande, men
    Malmö ser jag som en platt karaktärslös sim, utan naturens geografiska växlingar som var Second Swedens charm.

    En tung dag för Lelle Kidd, fd. Officer i Second Sweden Renters och Second Sweden Architect.

    SvaraRadera
  5. detta var det dummaste påhitt jag sett i sl! Malmö kommer inte att dra lika mycket folk utifrån som second sweden gjort, vilken utlänning känner till malmö? sweden ja det måste vi kolla in men malmö? nä sorry detta är nådastöten för svergie i sl... jag tänker inte stödja ett sånt här beslut..dumt dumt dumt/vampi

    SvaraRadera
  6. Känns faktiskt väldigt fel.

    Skärgården och gamla stan känns ju betydligt mer "typiskt svenska" än Malmö.

    Har varit kul att visa uppp för utländska besökare.

    /Phaxen

    SvaraRadera
  7. Trodde aldrig att jag skulle känna såhär, men, sitter ju nästan och gråter här, faaaaan, usch, vill inte känna så men tydligen finns en del av själen i SL här i SS numera.... Dax att , ja, vad, orkar man sadla om och skaffa sig nya vanor här nu.... / Comus Sideways

    PS:Malmö, njjää, inte min pryl.....

    SvaraRadera
  8. Jag är en av de vräkta och jag håller med alla föregående talare. Sörjer med Lelle speciellt o håller med om att folk kanske sprids för vinden nu... Sweden är ett känt namn. Kommer någon hitta Malmö lika lätt? Jag hade stora planer på projekt i samband med SS men det blir nog inget av med det nu....

    SvaraRadera
  9. Jag håller med WiZ och Lelle.

    Varför kasta bort varumärket Second Sweden?
    Jag förstår faktiskt inte meningen med det.

    Är det för att bryta med allt gammalt och börja om igen?

    Det är jättesynd och mycket av själen kommer att försvinna....Jag tror att det är strategiskt helt fel. Det känns ganska sorgligt måste jag säga...

    SvaraRadera
  10. Nu vet jag mer om den här historien, vad det beror på.

    Först och främst vill jag säga att Ui Beam har gjort vad han kan för att fixa detta.
    Det var Ui Beam som gjorde så att Second Sweden blommade upp igen efter en lång depression.

    Det jag vill säga till dom som är högst i hierarkin, ni som håller i pengarna, ni som i slutändan är ansvariga för beslutet. Ni är helt på fel spår. Det ni läser i media att SL är dött är inte sant. Vi har hela tiden sedan den stora "hajpen" varit många som stannat kvar här i vått och torrt.

    Second Sweden är vår vagga. Dit vi kommer för att träffa vår stora familj. Och den familjen har på sista tiden blivit större, mycket på grund av Ui's och andra personers stora engagemang, andra personer som satsat egna pengar bara för att ha kul i vår "vagga", där vi känner oss trygga. Även icke svenskar upplever Second Sweden som något positivt, en "community" som vi har är ovanlig i SL.

    Den här vänskapen åsido, så är jag upprörd över att begreppet Second Sweden upphör, fattar ni inte vilket stark varumärke det är? Nä hur ska ni kunna det när ni inte ens är här i SL själva, ni läser ju bara i pressen och tror på deras felaktiga bild.

    Nu vill jag inte bara klaga och säga att allt är skit. Jag har tre förslag som skulle kunna rädda situationen. Dom bygger på att det starka varumärket Second Sweden fortsätter att leva. Dom kanske låter skrämmande för en del inblandade, man vill vara sin egen utan konkurrens, men se på RL, konkurrens lönar sig, den ena drar folk till den andra.

    1. En av malmö-simarna döps om till Second Sweden och innehåller skärgården eller gamla stan.

    2. En deal med Second House of Sweden. den sim som är orientation island döps om till Second Sweden och innehåller skärgården eller gamla stan. Malmö flyttas intill dom simarna.
    Och varför inte göra en deal med alla svenskrelaterade simar att flytta ihop till en egen liten kontinent.

    3. Nuvarande skärgården eller gamla stan erbjuds till kanske 10-15 personer som är beredda att dela på kostnaden för att betala för hyran. Bara den får heta Second Sweden.
    Ja jag vet, det är många att få ihop, och många att samsas, kanske inte fungerar, men värt ett försök.

    Ledsen om jag har stampat på nån tå här, men jag är upprörd och det verkligen känns som om nån ska mörda min familj.

    ska vila ut nu och lugna ner mig.

    hadet tills vi ses/Wizanna Hax.

    SvaraRadera
  11. Håller helt med dig WiZ. Jag fattar inte varför man ska ta bort ett starkt varumärke som dessutom är ett historiskt märke och en väldigt svensk plats.

    Jag tror inte det är genomtänkt alls...

    SvaraRadera
  12. Vad i hela friden är detta ??
    Blir alldeles bestört !

    Jag vet inte vad jag ska säga mer än att det är fruktansvärt tråkigt och får väl bara inse att nu är det över för vårt RAJ .. Vårt hus var ju en samlingspunkt för nya som gamla att komma till.
    Inga Svenskar lär ju söka på Malmö det första de gör när de kommer in på SL ..

    Känner bara en stor sorg över detta beslutet .

    Tack alla som har kommit till oss under de här två åren som vi haft RAJ .. hade dock känts bättre om vi hade fått haft ett avskedsRAJ men icke sa Nicke ..

    Jag tycker det är anskrämligt att de ansvariga tar bort det som är så underbart fint uppbyggt av dina hus Ui, skärgården och gamla stan som Carina o Kaja har hjälpt till att bygga upp! jag håller med Wiz till fullo o lider med stackars Lelle Som faktiskt har hittat ett liv här .. men att man ska ha känslor för SL fattar väl inte de ansvariga som tror att det är dött här ..

    Två år av glädje och en massa nya bekantskaper har plötsligt blivit till ett avslut i sorgens tecken ..

    En ledsen Lensi Hax

    SvaraRadera
  13. Second Sweden är för mig det bästa varumärket för Sverige som finns på SL.
    En naturlig plats att komma till som svensk när man vill ha lite svenskt ett tag.
    Gamla stan och skärgården är fantastiska konstverk som inte får förstöras.
    Hit har jag tagit vänner med mig från hela världen och stolt visat upp att så här ser det ut i Sverige.

    Om man inte vill lägga ner pengar på ss projektet borde det va ganska lätt att få någon att ta över ett så inarbetat varumärke.

    Trist trist trist.
    Sev Laval

    SvaraRadera
  14. Jag har så svårt att utrrycka mig nu, Jag är född i Second sweden, Det var helt dött, Vo var många som hjälpte friviligt nya att komma in i SL och få en bra start och ett mycket vänligt bemötande. Som jag ärligt inte känner när jag besöker andra städer eller simmar I SL. Ytterst få har den kommunikationsnivå som existerade i Second sweden. Ui gav oss hopp och vi backade upp för att det var roligt att se Seond sweden blomstra.. Tyckte vi som inte kollade på den finasiella biten bakom, Det var en stor glädje i mitt RL samt SL att för verkliga drömmar och få öppna 50tals caffet i stan som sedan ledde från Radio stream, till DJ, och sedan till Liveartister en gång i veckan, Att få skapa för sig själv och andra är det roligaste som finns. Det var frihet i SS när UI klev på men ingen missbrukade det allt funkade bra med kommunikation. Så upplevde jag och min inspiration spirade. Jag ska aldrig glööma dennna kul period och det var med stor tungt hjärta jag rev cafeet i natt. Jag vet inte vad jag skriva. Och det här blevsäkert fel och misstolkat.. Men jag bara behövde säga det. Jag gillade allt UI gjorde jag kände otrolig backup och frihet att skapa ( jag städade alltid efter mig ) :-) men men.. life goes on, även i sl. bara spotta i nävarna, resa sig och gå på. ( när jag får lusten igen)
    tack för ordet , ledsen annabella

    SvaraRadera
  15. Oj, fick denna trista nyhet igår kväll att det fanns flyktingar som sökte bostöder och då en god svensk vän till mej ropade efter hjälp med bostäder, jag har byggt på en ny ett bra tag nu, som många vet har vi redan ¨Vaxholm¨på mainland, men den marken ska nu säljas och kvarboende gäster får flytta över till nya sim:en som heter Roslagen och bygger på det temat. Allt är INTE klart där än, men vi hoppas kunna öppna till slutet av veckan ch planerar en öppnings-ceremoni den 5 Juni. ALLA är hjärtligt välkomna sim nya bosättare eller besökare! Bailarin Franciosa

    SvaraRadera
  16. Det här var jättetråkigt men går inte mycket av second sweden att spara på något sätt?? så att det kan återuppstå när ekonomi tillåter eller när det blir enklare och billigare att hyra/köpa simmar?? Själv tycker jag att det är väl dyrt att hyra en sim (där jag hyr är det 12000l i veckan) och ska sl växa måste det ändras på något sätt.

    Jag tror i alla fall att SS kommer tillbaka :-)

    Optinisten Danne Jigsaw

    SvaraRadera
  17. Min ringa mening är att Wizannas förslag är bra, speciellt det andra. Mycket bra!

    SvaraRadera
  18. Vill bara säga att jag håller med föregående talare, finns ingen anledning att repetera det.

    Men framför allt vill jag bara säga att jag ställer mig helt bakom Wizannas förslag. Du har konkreta förslag och nu får vi hoppas att Ui's företag och Malmö lyssnar...Ta för allt i världen inte bort varumärket Second Sweden!!

    Mer om mina personliga upplevelser av Second Sweden kommer ni att under veckan hitta i min blogg "rultans SL".
    /rultan

    SvaraRadera
  19. Everything that has a beginning, has an end ? Jag tycker Malmö simen är väldigt fin iaf. =) / NT

    SvaraRadera