fredag 29 maj 2009

Städ-tajm!

Det är bara att bita i det sura äpplet och börja jobba sa pappa Ui och startade den trogna Gula.


Hm, hur startar man den tro?



Tog några försök, men sen så puttrade den igång.


Väggar och prim flög åt alla håll och kanter...

... När Ui plogade sig fram genom allt bråte.


Det gäller bara att trycka ner gasen och styra rätt.


Men jag har dock ingen aning om vad han tankat den med som får den gamla Gula att flyga så här. (Barn, testa inte detta i verkligheten, alla stunts i detta inlägget är gjorda under kontrollerade former.)


8 kommentarer:

  1. LoL UI the KING of SL ! / NEO

    SvaraRadera
  2. Jag hakar på Jazons svar i Aallos förra inlägg. Den oförtjänta kritik som Ui har fått av några känns orättvis och missriktad.

    Visst förstår jag att många som varit i SS länge känner sig besvikna över att missta sin trygghet och position i SL. Men som andra har nämnt, den tryggheten kan vi ta med oss till Malmö. Vi startar något nytt och det kan bli riktigt bra! Och minnena från SS har vi alltid kvar.

    Men det känns som om Ui har blivit någon slags slagpåse att ta ut all sin frustration på.

    Kanske förstår man inte hur hårt Ui har slitit för att få saker och ting att hända både i Malmö och i SS. Att han går upp mitt i natten, bara för att hinna klart. Han får inte alls skylla sig själv, hur skulle det bli klart om han inte gjorde den uppoffringen? Allt för vår skull!

    Kanske tänker man inte på hur Ui i det längsta faktiskt försöker lyssna och tillmötesgå allas önskningar som kanske krockar med varann. Och stötta aldrig så tokiga ideer. Fixa så saker funkar. Den här gången kunde han inte lyssna på oss, det är inte Ui ensam som har tagit beslutet om Malmö. Sluta lägg all skuld på honom!

    Det är inget lätt jobb som Ui har, och jag tycker inte att man ska slänga dynga, rent ut sagt, på någon innan man vet bakgrunden till saker och ting. Om ni visste det skulle ni nog agera annorlunda.

    Jag och många många med mig tycker att Ui gör ett fantastiskt jobb här i SL. Och trots sin uppgift som anställd känns han ändå som en av oss andra SLare, en schysst kompis som lyssnar, och som när det är bråk och försöker medla.

    Ui ställer upp för oss så långt det bara går. Jag tycker att det minsta vi kan göra är att sluta klaga och göra något bra av Malmö. Jag tror nämligen att det kan bli bra, även om det känns lite ovant just nu. Jag står oxå bakom Ui till 100%

    SvaraRadera
  3. Jag kan bara instämma i Jazons och missK:s kommentarer. Go Ui.. :)

    Kuriosa:
    Intressant att notera ovan är att "den trogna GULA" har flyginstrument på panelen..lol..
    Kanske därför den kunde flyga också? :)

    SvaraRadera
  4. Ui är byggare .. Han har chefer.. De som bestämde detta borde låtit det ta typ en månad att stänga så de som hyr hade hunnit fixa ny bostad odyl...Jag tror det är därför de flesta är så uppgivna ..

    Visst förstår vi att det inte går att bära upp en sim om det bara kostar men detta gjoreds på fel sätt ..

    Lycka till nu all med vad ni nu tar er för !

    SvaraRadera
  5. Fixa ny bostad gör man på 5 minuter i SL! jag har varit med när en SIM har försvunnit och det finns inga "borde" man gör så gott man kan.

    SvaraRadera
  6. Missförstå mig rätt du anonyme ...Jag menar att de som har haft bostad och butiker GIVETVIS vill bo där deras kompisar bor.. Det finns ju faktiskt de som är inne för att just umgås med sina vänner o grannar .. Jag bor på en annan sim med en o vi vill inte ha en massa trafik där ..

    Du får förstå mig eller låta bli ..

    SvaraRadera
  7. Ice! Dessutom är instrumenten vänd UPP OCH NED!!!
    herregud, är det ingen ordning på någonting??

    SvaraRadera