lördag 17 januari 2009

Den där nya båten

Efter mitt försök att bygga en stor lyxkryssare som är för stor att köra så var det bara en tidsfråga innan jag skulle testa bygga mindre båtar som är körbara.

Det var min SL-Fru Janey Laryukov som satte igång det för en vecka sedan. Hon har designat jättesnygga båtar. Den vi gillar bäst har jag med Ui Beams tillåtelse fått placera utanför min sjöbod. Den kommer att bli till salu så småningom. Jag brottas med skriptet fortfarande.



Frågan är... Passar båten in i miljön där i skärgården? Vad tycker du?
Lämna gärna en kommentar om det.



Personligen tycker jag att den passar finfint. Det finns andra saker som passar in sämre i Second Sweden enligt mig.



Om det finns nån där av er som har erfarenhet av fordonsskript och vill dela med sig, så tar jag gärna emot goda råd. Kanske vi kan utbyta kunskaper. Jag är fortfarande nybörjare på sådana script. Bara en veckas brottande med skriptet till den här båten ännu. Men den går att köra just nu. Är mest vattensprutandet från båten som jag försöker justera.
En meny behöver jag också, som bestämmer vem som kan köra den.



Nåja båten kommer att säljas under det här märket.
Kom gärna med tips och goda råd/ Wizanna

2 kommentarer:

  1. Båten passar jättebra in i miljön, nu när Fenoe visat den vem som bestämmer :-))

    /Apmel

    SvaraRadera
  2. Skitsnygg båt Wizzan ! Jag vill åka med dig nån dag .... Har ju åkt STOR båt med dig men minns att simövergångarna var svåra att ta sig över o broarna hindrade den jätten ;)

    SvaraRadera