fredag 30 januari 2009

Vem är den där Tina egentligen och vad gör hon överallt? Sover hon aldrig t ex?

Ui bad mig redan för ett par veckor sedan - och vad gör man inte när den trevlige Ui ber en?:-D - om att skriva något om mig själv här.... och nu skall jag då göra det. Svårt säger jag som är blyg till min läggning. Mer iRL än i mitt Second Life för här lär jag mig att inte vara det! -och en del till.


Jag heter Tina (PetGirl) Bergman i Second Life - kallas mest Tina eller som en del säger PG. Jag lyssnar på allt så länge det är snällt. Bergman bara för att pappa/vi är släkt med Ingmar på långt håll och Bergman det var det enda svenskklingande namnet när jag loggade på för första gången. IRL heter jag Christina som alltid blir ”Tina” - så även för mig.

Jag har varit i Second Life så länge att jag minns när vi var 12.000 totalt som loggat på EN gång och att vi skrev och skrek o hurrade varje gång vi blev 500 fler. Jag fyller FYRA ÅR snart i denna ava - jag har EN äldre som jag använder när jag likt Fantomen vandrar i mitt eget Second Life med mina tankar och idéer.

Jag arbetar en hel del - men inte alltid - med ”Sverige och Svenska saker” i Second Life. Jag skriver på bloggar och forum och försöker den vägen ”sälja in Sverige” och oss ”Svenskar” från ett personligt plan.

Jag har även en intensiv blogg: - ”Tinas Universum” - som rör det mesta i Second Life och ikring den. Den visar inte bara upp den Svenska sidan för det gör denna bloggen så bra tillsammans med några andra utan jag arbetar på med att fylla den med mycket annat och det på Svenska. Har ni saker ni tycker jag skall ta upp hör av er.


Bloggen min visar många olika sidor av Second Life och alla inlägg kommer aldrig att helt uppskattas - en del tycker jag frågar för mycket - men många kommer att göra det. Jag funderar, småpratar med mig själv och vill diskutera hur Second Life kan föras framåt på många olika sätt. För här finns det plats för alla.


Jag driver även ett ytterst lite företag som sätter ljus i butiker och på simmar. Och jag designar lampor - allt under namnet EXAKT för jag är EXAKT när jag arbetar. EXAKT har även en liten gullig lokal i Second Sweden som jag ännu bara är i inflyttningsstadiet - för jag gör så mycket annat som ni kanske märkt. En vacker dag skall ni se att den med blir EXAKT bra inflyttat i.


Sen har jag gruppen för ALLA Svenskar och våra vänner: - Swedish People in SL - som nästan är lika gammal som jag! En infogrupp där gruppchatten får användas - men inte spammas. Är du inte med så gå med i den - det är så klart gratis. Som så mycket annat jag gör. På den har många hittat sina vänner och fått hjälp på alla möjliga sätt om det mesta i Second life.


Och för att inte bli långrandig så avslutar jag med att jag har tillsammans med många andra producerat en del stora tillställningar så som ”Lucia”, Halloween, Midsommar, ”Nationaldagsfest” och annat med Svensk anknytning i Second Life. Jag klädde även Swedish Institutes simmar i vinterskrud i år med hjälp av vänner.

En del av mina väldigt gamla nära och kära vänner från andra sidan pölen kallar mig Queen of Sweden i Second Life.. ja ja säger jag det bara blev att jag tycker om mitt Second Life precis som mitt IRL.

Vill du/ni veta mer eller bara ses så bits jag sällan - tag kontakt jag finns ofta närvarande i vårt Second Life

/Kramix till er alla - Tina

Besök gärna även min blogg (LÄNK): ”Tinas Universum” - över 3.000 inlägg om Second Life!

PS: De ”feta” orden kan ni klicka på för de är länkade till mer info.

1 kommentar:

  1. Tack Tina! Jättebra att du presenterar dig för de som inte känner til dig! En ära att en second life legend som du är en av våra deltagare som hjälper till att skriva på Second Sweden bloggen! :-)))

    /Ui

    SvaraRadera