torsdag 8 januari 2009

Nilsart

Tidigt på våren 2006 läste jag en artikel om något som hette Second life. Jag laddade ner och loggade in för första gången. Det tog cirka 30 min och sedan var jag helt såld. Jag betala ett ett års abonnemang och tänkte att jag skulle undersöka SL i ett år som ett projekt. Men jag är fortfarande kvar. SL förändras hela tiden och slutar aldrig fascinera mig.

Det har funnits många Nilsart gallerys under de här åren. Från väldigt små till stora som har visat ett snitt av konsten i Second life. Det är ju svårt att inte samla på sig saker i SL.

Just nu finns det tre Nilsart gallerys och ett av dem ligger i Second Sweden.

nilsartsecond sweden

Old town. Källargatan 1. Nilsart gallery

Foto utställningen som visas just innehåller bilder på olika objekt. Det är en blandning av reklam foto och lite olika personliga bilder.
Utställnings katalogen kan du läsa här http://p.calameo.com/cviewer/cviewer.swf?bkcode=000007141ab3131d0ecaf&langid=en eller så kan du hämta en bok somgår att läsa i Second life i galleriet
Välkomna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar